Denali National Park

14 juli 2015 - Denali Park, Alaska, Verenigde Staten

13 Juli

Het ontbijtje deze morgen een muesli reep en een heerlijk glaasje tomaten sap. Na een meevallertje van niet een uur hoeven te wachten bij een wegwerkzaamheden waren we om 9.15 uur in het "Denali National Park" waar we om 10 uur met de bus mee moesten. We hadden eigenlijk geen idee hoe deze dag zou gaan worden aangezien je niet met je eigen auto door het park mocht. Om 10 uur vertrok de bus voor een tocht van 4 uur en 66 mile ( 105,6 km ). Onderweg konden we verschillende keren uit stappen bij een mooi uitkijk punt of een sanitaire stop.onderweg een caribou midden op de weg , verscheidenen moosses de trots van Alaska een of ander klein vogeltje en waar iedereen natuurlijk op hoote een "BEER" wel een beetje ver van de weg maar we hebben hem gezien. Bij het Eilison visitor center zou de bus een half uur blijven staan en dan weer terug . Maar je kon hier ook een wandeling maken en dan een andere bus terug nemen. Vol goede moed gingen we op weg om een berg te beklimmen waar we ongeveer een uur over konden gaan doen heen en terug , helaas na een kwartiertje begon het te regenen en de dreiging van onweer hing in de lucht dus toen maar besloten om terug naar de bus te gaan. 15.30 uur vertrok deze weer en om 18.30 uur waren we terug bij het start punt. Na een sanitaire stop en een bak koffie voor de dames onderweg naar een restaurant. 2 Hamburgers en een Salade met zalm verder kwamen we om 20.45 weer terug bij ons hotel. Helaas het regende dus onder de patio met ons biertje en een fles wijn genieten van de rust en het stromen van het beekje . Om 23.00 uur te bed.

1. Henny:
    15 juli 2015
    hoeveel ben je afgevallen van die reep en de tomatensap ?heel veel plezier dikke knuffel